Откриха годна за живот планета | IT.dir.bg

Откриха годна за живот планета

Планетата Gliese 581d, разположена на 20 светлинни години от Земята, е абсолютно годна за живот, твърдят френски учени, като се опират на компютърен анализ, съобщи КРОСС.
Специалистите - планетолози и по-рано са наблюдавали Gliese 581. В системата Gliese е имало още двама кандидати Gliese 581е и Gliese 581g. Но, както съобщава научното списание Astrophysical Journal Letters само тази планета е издържала изпитанията.
На повърхността й може да има океани, а в атмосферата - облаци и дъждове. Тя се върти около червено джудже, като е отдалечена от него на такова разстояние, че не е нито много студена, нито много гореща.
Планетата има диаметър, който само два пъти превишава този на Земята и маса, равна на шест наши планети. Тя е открита още през 2007 година, но тогава учените смятаха, че е прекалено студено на нея, за да има вода в течно състояние.
Откриха годна за живот планета