Откриха „бяла дупка” в космоса | IT.dir.bg

Откриха „бяла дупка” в космоса

За наличието в космоса на така нарeчените „черни дупки" се знае отдавна. Но освен тях, теоретически съществуват и „бели дупки" - странни обекти, в които не може да се влезе.
Неотдавна израелските астрофизици Алон Ретер и Шломо Хелер обявиха, че именно такъв обект е станал източник на анормално гама избухване GRB 060614. Обектът е разположен на разстояние около 1,6 млн. светлинни години от Земята, в съзвездието Индианец, пише Правда.ру, цитиран от КРОСС.
Избухването е било регистрирано на 14 юни 2006 година от много мощни телескопи. То е било съпроводено от продължителен светлинен ефект, което позволило на астрономите по-точно да определят координатите на обекта и да измерят необходимите параметри. И тук ги очаквала изненадата. Работата е там, че всички гама-избухвания се делят на два класа: дълги (продължителността е повече от две секунди) и кратки (от няколко милисекунди до две секунди). Но наблюдаваното избухване не можело да се причисли към нито един клас-при него се наблюдавали параметри, съответстващи и на двете разновидности.
Избухването продължило цели 102 секунди и на теория, трябвало да завърши с взрив на свръхнова звезда. Но никаква свръхнова звезда, свързана с GRB 060614 не била открита.
Според учените, не е изключено да има още такива „анормални" явления, но досега те не са открити. Но всичко си застава на мястото, ако се предположи съществуването на т.нар „бели дупки" в космоса.
Откриха „бяла дупка” в космоса