Превърнал ли е Пентагонът кърлежите в биологично оръжие | IT.dir.bg

Превърнал ли е Пентагонът кърлежите в биологично оръжие 3

Превърнал ли е Пентагонът кърлежите в биологично оръжие

Разпространението на Лаймската болест може да е в следствие на объркан военен експеримент

Камарата на представителите на САЩ призова за разследване дали разпространението на Лаймската болест не се корени в експериментите на Пентагона по превръщането на кърлежите в биологично оръжие, пише в. "Гардиън".

Долната камера на Конгреса одобри предложение на републиканеца Крис Смит, което ще провери дали някои от военните разработки не са излезли извън контрол. Вследствие на това главния инспектор на отдела за отбрана ще трябва да извърши разследване дали САЩ са "експериментирали с кърлежи и насекоми по превръщането им в преносител на биологично оръжие между 1950 г. и 1975 г.".

Разследването би трябвало да оцени обхвата на експериментите и "дали някои от използваните кърлежите и насекомите, не са били пуснати извън лабораториите - нарочно или по случайност".

Предстои Сенатът или горната камера на Конгреса на САЩ да одобри вече приетото на по-ниско ниво предложение на Крис Смит. Според него в продължение на десетилетия някои от най-добрите щатски учени са работили по превръщането на кърлежите в преносители на опасни болести.

Смит заяви, че е бил повлиян по темата от лекаря от Станфордския университет Крис Нюби, написал книгата "Ухапан: Тайната история на лаймската болест и биологичните оръжия", публикувана през май тази година. Републиканецът допълва, че всяка година около 400 000 американци се заразяват от опасната болест, така че въпросът не трябва да се подценява. За сравнение в цяла Европа случаите на заболявания са между 30 и 60 хиляди годишно.

Кърлежите са "идеалният невидим" преносител на болести

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Роденият в Швейцария откривател на патогена на Лаймската болест (Borrelia burgdorferi), Уили Бъргдорфър, твърди, че "Лаймската епидемия е военен експеримент, който се е объркал". Любопитен факт е, че заболяването за пръв път е диагностицирано през 1975 г. в САЩ, като то е наречено на американските градове Лайм и Олд Лайм в Кънетикът.

Освен с научна дейност Бъргдорфър се е занимавал с направата на биологичните оръжия за Пентагона. Ученият, който почина през 2014 г., разкрива малко преди смъртта си, че е бил натоварен с размножаването на бълхи, кърлежи, комари и други кръвосмучещи насекоми и заразяването им с патогени, които причиняват човешки болести.

Според книгата на Крис Нюби в някои от експериментите американските военни са пускали заразени кърлежи и насекоми над жилищни райони в САЩ. Идеята на Пентагона е била да провери как и колко бързо се разпространяват разработените болести и колко ефективно е създаденото биологично оръжие.

Случаите на Лаймска болест в САЩ

Снимка: WHO

"Подобна схема би могла да обясни бумът на Лаймската болест в САЩ през 60-те години и все още високите ѝ нива в някои части на Америка", споделя писателят.

Ню Джърси е един от щатите, в които има непропорционално високи нива на Лаймската болест и до ден днешен.

Превърнал ли е Пентагонът кърлежите в биологично оръжие 3