Учени: Пушенето на трева ви прави по-добър човек | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Учени: Пушенето на трева ви прави по-добър човек

Консумирането на канабис кара хората да се интересуват по-малко от пари, твърди авторът на изследването

В проучване, публикувано в списание Scientific Reports, учени от университета в Ню Мексико открили доказателства, че употребата на канабис прави хората по-съпричастни и по-малко алчни.

Изследването се фокусира върху "просоциалните ефекти" от употребата на канабис.

"Изследваме дали хората, консумиращи канабис, са по-склонни към умишлен акт за подобряване на благосъстоянието на други хора", обяснява водещият екипа от учени Джейкъб Вигил.

Експериментът е включвал серия от психологически тестове, след което урината на участниците е била събрана и тествана за наличие на ТНС - най-психоактивната съставка в канабиса.

"Установихме, че хората, които наскоро са използвали канабис, показват по-високи нива на просоциално поведение, включително по-високи нива на емпатия", разкриват учените.

Употребилите марихуана преди експеримента мислели по-малко за пари и били по-малко склонни да работят за материални облаги.

Изследването, ръководено от Джейкъб Вигил, се отличава с това, че търси положителното въздействие на канабиса. По думите на учения досега всички подобни проучвания са искали да представят употребата на марихуана единствено като проблемно антисоциално поведение.

| Редактор : Стоян Гогов 42 3391 Снимка: iStock by Getty Images

Изследването се фокусира върху "просоциалните ефекти" от употребата на канабис.