Едно от основните предизвикателства при електрическите превозни средства е по отношение на батериите. При тях предимно се използва литиево-йонна технология, която включва и тежки метали като кобалт, предава Mobile Bulgaria.

Този материал не е много разпространен, а при добиването му често се използва детски труд и се замърсява околната среда. Именно поради тези, а и други фактори, редица компании като IBM, Panasonic и Tesla се опитват да разработват батерии без тежки метали.

Голяма част от усилията в това направление все още са в лабораторен етап, но китайската компания SVOLT изглежда е готова за масово производство на батерии без кобалт. По време на Chengdu Motor Show беше демонстрирана батерия с капацитет 82.5KWh в превозно средство на Great Wall Motors.

При нормални температури тя може да предложи обхват от приблизително 600 километра с един заряд. Според SVOLT батерията се очаква да се появи в електромобили на китайския пазар, без да се уточнява кога. Няма и данни за производствените капацитети на такива батерии.

Интересно е да отбележим, че Tesla също използва батерии без кобалт в повечето Model 3 за китайския пазар. Те се произвеждат от Contemporary Amperex Technology.