НАСА тества обновен американски изтребител (галерия)
F/A-18E Super Hornet дебютира в края на миналия век, но флотът иска да подобри самолета
Изследователският център Армстронг на НАСА завърши комплексни тестове за калибриране на изтребителят F/A-18E Super Hornet.
Вижте как изглежда F/A-18E Super Hornet >> >> >>
Последната фаза на тестовете за калибриране на натоварването се фокусира върху вертикалните опашки на самолета и извърши общо 87 контролирани натоварвания.
"Нашата цел, когато тестваме всеки доставен от клиента компонент или самолет, е да го върнем неповреден (освен ако целта на теста не изисква тестване до повреда)", каза Лари Хъдсън, главен тестов инженер в НАСА.
Научният подход ще позволи на Военноморските сили на САЩ да използват своя самолет до предела на възможностите му. F/A-18E Super Hornet е едно от основните въоръжения на американските самолетоносачи.
F/A-18E Super Hornet започва своето развитие през 1995 година, като е приет на въоръжение в началото на този век. Работата и подобренията по самолета обаче не спират.
Производството на последните 78 броя Super Hornets in Block III ще приключи през 2024 година, като се очаква самолетът да остане на въоръжение до края на 40-те години на този век. Възможно е обаче срокът му на експлоатация да бъде удължен.
F/A-18E Super Hornet е любимият самолет на американския флот. Изтребителят е изключително маневрен и може да носи до 8 тона ракети въздух-въздух, въздух-земя или бомби. Бойният му радиус в максимално въоръженият му вариант е почти 800 километра, а максималната скорост е 1915 км/ч.
Радарът е активен, а самолетът може да следи множество цели едновременно.
Едни от последните планове на Пентагона предвиждат самолетът да бъде заменен директно от изтребител от 6-то поколение, чиято насоченост да бъде свързана с носенето на хиперзвукови оръжия.