Продажбите на Windows се сринаха през последното тримесечие | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Продажбите на Windows се сринаха през последното тримесечие
Снимка: Microsoft

Продажбите на Windows се сринаха през последното тримесечие

Облачните услуги обаче помогнаха на Microsoft да увеличи приходите си

| Редактор: Кристиан Антонов 11 2054

Microsoft публикува финансовите си резултати за второто фискално тримесечие на 2023 г., което приключи на 31 декември, показвайки, че компанията се е представила добре на силно конкурентния пазар на облачни услуги. През последното тримесечие Microsoft отчете приходи в размер на 52,7 млрд. щ. долара, което е с 2% повече на годишна база; нетната печалба достигна 16,4 млрд. щ. долара, което е с 12% по-малко.

Сравнително добрите финансови резултати помогнаха да се разсеят опасенията на инвеститорите за спад на приходите поради намаляване на разходите на клиентите. Освен това приходите от облачни услуги спомогнаха за частично компенсиране на спада в бизнес сегмента на персоналните компютри. Според експертите ,прогнозите за по-нататъшни печалби от облачния бизнес на Microsoft не предвещават влошаване на ситуацията, а са просто отражение на новата икономическа реалност.

Приходите на компанията в областта на интелигентните облачни решения възлизат на 21,5 млрд. щ. долара (ръст от 18%). Напоследък този тип проекти привличат вниманието на бизнеса, най-вече поради вирусния успех на ChatGPT - чатбот, базиран на алгоритми с изкуствен интелект. Както знаем, Microsoft инвестира много в OpenAI и възнамерява да похарчи още повече през следващите години, планира също така да си сътрудничи с облачната услуга Azure, която Microsoft очаква да бъде печеливша. По време на разговора за приходите ръководителят на Microsoft Сатя Надела заяви, че е твърде рано да се отделят приходите на сегмента за изкуствен интелект от статистиката за бизнеса с облачни услуги като цяло.

През второто тримесечие приходите от Azure са нараснали с 31%. Компанията завзе значителен пазарен дял от конкурента и лидер Amazon Web Services (AWS). Според BofA Global Research в края на 2022 г. Azure е имал 30% дял на пазара на облачни услуги, в сравнение с 20% през 2018 г. За същия период делът на AWS е намалял от 71% на 55 процента.

Продажбите на Microsoft в сегмента, свързан с персоналните компютри, включващ операционни системи, устройства и търсене, спаднаха с 19 % до 14,2 млрд. долара - пазарът на персонални компютри продължи да намалява през отчетния период. Продажбите на оригинално оборудване за Windows се сринаха с 39%, а продажбите на устройства спаднаха със същия процент. Компанията очаква свързаните с това приходи да спаднат до 11,9-12,3 млрд. щ. долара през текущото трето фискално тримесечие.

Акциите на Microsoft поскъпнаха с 4% след публикуването на резултатите, но по-късно спаднаха леко до 239,58 щ. долара след края на търговията. През последните 12 месеца цената им е спаднала с общо 18 процента.

Продажбите на Windows се сринаха през последното тримесечие

Продажбите на Windows се сринаха през последното тримесечие

Облачните услуги обаче помогнаха на Microsoft да увеличи приходите си

| Редактор : Кристиан Антонов 11 2054 Снимка: Microsoft

Microsoft публикува финансовите си резултати за второто фискално тримесечие на 2023 г., което приключи на 31 декември, показвайки, че компанията се е представила добре на силно конкурентния пазар на облачни услуги. През последното тримесечие Microsoft отчете приходи в размер на 52,7 млрд. щ. долара, което е с 2% повече на годишна база; нетната печалба достигна 16,4 млрд. щ. долара, което е с 12% по-малко.

Сравнително добрите финансови резултати помогнаха да се разсеят опасенията на инвеститорите за спад на приходите поради намаляване на разходите на клиентите. Освен това приходите от облачни услуги спомогнаха за частично компенсиране на спада в бизнес сегмента на персоналните компютри. Според експертите ,прогнозите за по-нататъшни печалби от облачния бизнес на Microsoft не предвещават влошаване на ситуацията, а са просто отражение на новата икономическа реалност.

Приходите на компанията в областта на интелигентните облачни решения възлизат на 21,5 млрд. щ. долара (ръст от 18%). Напоследък този тип проекти привличат вниманието на бизнеса, най-вече поради вирусния успех на ChatGPT - чатбот, базиран на алгоритми с изкуствен интелект. Както знаем, Microsoft инвестира много в OpenAI и възнамерява да похарчи още повече през следващите години, планира също така да си сътрудничи с облачната услуга Azure, която Microsoft очаква да бъде печеливша. По време на разговора за приходите ръководителят на Microsoft Сатя Надела заяви, че е твърде рано да се отделят приходите на сегмента за изкуствен интелект от статистиката за бизнеса с облачни услуги като цяло.

През второто тримесечие приходите от Azure са нараснали с 31%. Компанията завзе значителен пазарен дял от конкурента и лидер Amazon Web Services (AWS). Според BofA Global Research в края на 2022 г. Azure е имал 30% дял на пазара на облачни услуги, в сравнение с 20% през 2018 г. За същия период делът на AWS е намалял от 71% на 55 процента.

Продажбите на Microsoft в сегмента, свързан с персоналните компютри, включващ операционни системи, устройства и търсене, спаднаха с 19 % до 14,2 млрд. долара - пазарът на персонални компютри продължи да намалява през отчетния период. Продажбите на оригинално оборудване за Windows се сринаха с 39%, а продажбите на устройства спаднаха със същия процент. Компанията очаква свързаните с това приходи да спаднат до 11,9-12,3 млрд. щ. долара през текущото трето фискално тримесечие.

Акциите на Microsoft поскъпнаха с 4% след публикуването на резултатите, но по-късно спаднаха леко до 239,58 щ. долара след края на търговията. През последните 12 месеца цената им е спаднала с общо 18 процента.