През изминалата година социалната мрежа Twitter генерираше до 90% от приходите си от реклами на своите страници, но в края на октомври 2022 г. компанията беше поета от Илон Мъск, който с непоследователните си реформи отблъсна някои рекламодатели. Според ново проучване разходите за рекламни покупки в Twitter са намалели със 71% на годишна база през декември.

Получаването на точни финансови статистически данни от Twitter вече е проблематично, тъй като от края на октомври компанията не е публична и не е задължена да публикува финансови отчети. Както обяснява Ройтерс, през декември изследователската компания Standard Media Index направи нови твърдения за намаляващите приходи от реклама на Twitter. По-рано беше съобщено, че Twitter е готов да предложи на рекламодателите по-изгодни условия, за да ги привлече. Допълнителни безплатни показвания, премахване на забраната за политически реклами и предоставяне на по-голям контрол върху разположението на рекламите могат да бъдат примери за такива стимули.

По данни на SMI разходите на рекламодателите в Twitter са намалели с 55% през ноември, въпреки че обикновено това е силен сезон за рекламната индустрия. Изследователите от Pathmatics изчисляват, че 14 от 30-те най-големи рекламодатели на социалната мрежа са се отказали от услугите за профили, откакто Twitter беше поет от Илон Мъск. Както беше съобщено миналата седмица, на среща със служители на Twitter един от ръководителите на компанията е заявил, че приходите през четвъртото тримесечие са намалели с 35 процента. В средата на януари Twitter получава с 40% по-малко дневни приходи, отколкото година по-рано.