През 2005 г. в малък офис над пицария в калифорнийското градче Сан Бруно се ражда YouTube. Компанията е основана от 3-ма бивши служители на PayPal - Чад Хърли, Стив Чен и Джавед Карим. Само година по-късно YouTube е закупен от Google за 1,65 милиарда долара. А днес сайтът е най-популярният адрес за видеоклипове и е третият най-посещаван сайт в света след Facebook и Google.

И докато преди 13 години един малък офис е бил достатъчен за YouTube, то днес цели квартали трябва да се преустройват, за да задоволят нуждите на компанията.

В края на миналата година YouTube започна да планира разширение на щаба си в Сан Бруно. Само преди няколко дена калифорнийския град представи четири отделни плана за развитие на площ от 400 декара около офисите на YouTube за обществено обсъждане.

Но това е само началото, защото от подразделението на Google планират да построят 2.3 милиона квадратни фута офиси в и около калифорнийския град, в които ще работят 10 000 души. Тези мащабни планове не трябва да са изненада за никого, защото ако YouTube беше самостоятелна компания тя щеше да е по-голяма от General Electric, IBM, PepsiCo или Comcast.

Планът за разширяване на централата на YouTube е само последният знак, че YouTube продължава да расте, а Google не очаква растежът да завърши скоро - парите от рекламите продължават да идват във все по--големи количества.

В планирания квартал или мини град на YouTube освен офиси ще има места за живеене, магазини, складове, паркове, подземни паркинги и ресторанти. По-голямата част от постройките обаче все пак ще бъдат офиси на YouTube.

Не всички в Сан Бруно обаче са въодушевени, според някои общински съветници улиците на града и сега страдат от твърде голям трафик, а идването на нови 10 000 души ще влоши допълнително нещата.

Така компанията, която преди 13 години се е задоволявала с един малък офис над пицария, днес може да промени облика на родния си град.