Кое приложение събира най-много данни за потребителите? | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Кое приложение събира най-много данни за потребителите?
Снимка: iStockphoto by Getty Images

Кое приложение събира най-много данни за потребителите?

И трите водещи по този показател са собственост на една компания

| Редактор: Стоян Гогов 14 4569

Любопитен списък с мобилни приложения, които събират най-много данни за потребителите, бе споделен в мрежата. Наред с други неща са изброени и тези програми, които събират най-малко количество данни, предава technews.bg.

Facebook, Instagram и Messenger - все притежание на една и съща компания - са рекордьори в събирането на лични данни на потребителите. На другия край на спектъра са Cisco Webex Meetings, сензационната аудио социална мрежа Clubhouse и почти изчезналото приложение за обмен на съобщения Dust.

Като част от проучването е установено, че социалните медии и приложенията за доставка на храна най-много "лапат" лични потребителски данни. Те са последвани от програмите за онлайн пазаруване, запознанства и плащания. Този списък включва и програмите за резервация на самолетни билети.

Проучването е дело на pCloud и идва почти едновременно с новината, че преобладаващата част от хората не искат личните им данни да бъдат събирани "за щяло и нещяло", отбелязва ZDNet.

За хората, които търсят повече лична неприкосновеност по време на сърфиране в интернет, четене на е-поща и стрийминг на видео, специалистите препоръчват избягването на търсачката, станала синоним на "търсене в интернет". Chrome поглъща много лични данни, Gmail също, а YouTube е направо ненадминат в това отношение.

Вместо това специалистите препоръчват Brave или Firefox Focus и платени услуги за е-поща като Spike, а за видео-стрийминг - Popcornflix или Kanopy. Сред приложенията за финансови услуги най-лаком за лични данни е PayPal, сочи още списъкът.

Кое приложение събира най-много данни за потребителите?

Кое приложение събира най-много данни за потребителите?

И трите водещи по този показател са собственост на една компания

| Редактор : Стоян Гогов 14 4569 Снимка: iStockphoto by Getty Images

Любопитен списък с мобилни приложения, които събират най-много данни за потребителите, бе споделен в мрежата. Наред с други неща са изброени и тези програми, които събират най-малко количество данни, предава technews.bg.

Facebook, Instagram и Messenger - все притежание на една и съща компания - са рекордьори в събирането на лични данни на потребителите. На другия край на спектъра са Cisco Webex Meetings, сензационната аудио социална мрежа Clubhouse и почти изчезналото приложение за обмен на съобщения Dust.

Като част от проучването е установено, че социалните медии и приложенията за доставка на храна най-много "лапат" лични потребителски данни. Те са последвани от програмите за онлайн пазаруване, запознанства и плащания. Този списък включва и програмите за резервация на самолетни билети.

Проучването е дело на pCloud и идва почти едновременно с новината, че преобладаващата част от хората не искат личните им данни да бъдат събирани "за щяло и нещяло", отбелязва ZDNet.

За хората, които търсят повече лична неприкосновеност по време на сърфиране в интернет, четене на е-поща и стрийминг на видео, специалистите препоръчват избягването на търсачката, станала синоним на "търсене в интернет". Chrome поглъща много лични данни, Gmail също, а YouTube е направо ненадминат в това отношение.

Вместо това специалистите препоръчват Brave или Firefox Focus и платени услуги за е-поща като Spike, а за видео-стрийминг - Popcornflix или Kanopy. Сред приложенията за финансови услуги най-лаком за лични данни е PayPal, сочи още списъкът.