Twitter отменя забраната за политически реклами
Компанията обяви, че ще смекчи политиката си за реклами, свързани с каузи в САЩ
Twitter заяви, че ще премахне забраната за реклами с политическа цел, която е в сила от три години, предаде Асошиейтед прес. Това е най-новата промяна, обявена от Илон Мъск, която цели увеличаване на приходите, след като той купи социалната мрежа миналата година.
Компанията обяви, че ще смекчи политиката си за реклами, свързани с каузи в САЩ и че планира да разшири възможността за реклами с политическа цел в идните седмици.
През 2019 г. Twitter забрани всякакъв вид реклами, свързани с политиката, заради опасения от дезинформацията, която се разпространява онлайн.
Тогавашният собственик на социалната мрежа Джак Дорси каза, че рекламите в интернет са силни и ефективни за комерсиални цели, но "за политиката тази сила носи със себе си значителни рискове и може да се използва, за да влияе на изборите и на живота на милиони хора".
Предприетата стъпка сега слага край на политиката, забраняваща реклами на кандидати, политически партии, на народни избраници или на правителствени чиновници.
Рекламата с политическа цел съставлява малка част от общия приход на Twitter и възлиза на по-малко от три милиона долара от общите разходи за междинните избори в САЩ през 2018 г.
По повод премахването на забраната Twitter каза, че "рекламите с кауза окуражават общуването по важни въпроси" и че промяната ще съобрази политиката за реклами на платформата с тази в телевизията и в другите медии", но не даде повече подробности.
През март 2021 г. Facebook вдигна забраната си за реклами с политическа и социална цел, която наложена след президентските избори в САЩ през 2020 г.
Мъск се определя като застъпник на свободата на словото и купи Twitter, защото според него платформата не се възползва от пълния си потенциал, който има като медия на свободното слово.
Милиардерът, който е собственик и на Tesla, бе принуден да направи намали драстично разходите и да намери повече източници на приходи, за да оправдае сумата от 44 милиарда долара, която той инвестира в покупката на Twitter.