Meta официално обяви, че си партнира с италианската модна къща Prada за разработката на нова серия умни очила с изкуствен интелект.

Засега няма точна дата за премиерата, но става ясно, че устройството ще бъде част от мащабната стратегия на Meta за сливане между технологиите и модната индустрия. Сътрудничеството с Prada се разглежда като разширение на визията на компанията отвъд досегашните ѝ партньорства.

До момента Meta успешно работи с EssilorLuxottica и неговите марки като Ray-Ban. И именно Ray-Ban Meta AI очилата, които вече са продадени в няколко милиона екземпляра, показаха, че подобни носими устройства могат да бъдат не просто технологична прищявка, а търсен продукт. Любопитното е, че Prada не е част от EssilorLuxottica, макар че двата гиганта си сътрудничат по линия на оптиката и наскоро подновиха партньорското си споразумение.

Това ново партньорство може да бъде тълкувано и като сигнал, че Meta иска да излезе извън модела Ray-Ban и да атакува луксозния пазар с нова естетика. Умните очила на Prada вероятно ще бъдат не само технологичен аксесоар, но и израз на стил, позиционирайки ги като премиум продукт в портфолиото на Meta.

Междувременно, тази седмица компанията обяви и предстоящо сътрудничество с Oakley - друг бранд на EssilorLuxottica. Очаква се Oakley Meta Smart Glasses да бъдат представени още в петък, с ориентировъчна цена от около 360 долара.