Започва тестове на хибриден самолет | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Започва тестове на хибриден самолет
EPA/БГНЕС

Започва тестове на хибриден самолет

Европейската авиокомпания easyJet планира да въведе революционна система с водородно гориво за самолетите.

12 223
Хибридната система е с нулеви емисии и ще спестява около 50 000 тона гориво годишно и свързаните с този разход въглеродни емисии, съобщава Компанията, цитирана от technews.bg.

Елон Мъск: Правим електрически самолет >> >> >>


Концепцията за хибриден самолет използва горивни клетки с водород, съхранявани в долната част на корпуса. Иновативната система позволява енергията от спирачния процес при кацане да бъде съхранявана и използвана за зареждане на акумулаторните батерии, докато самолетът е на земята (подобно на системата Kinetic Energy Recovery (KERS) в болидите на Формула 1).

Енергията може да бъде усвоявана от самолета – например докато рулира – без да се използват двигателите.

Заради високите честоти на полетите и късата секторна дължина на операциите, около 4% от общият годишен горивен разход на еasyJet се консумира по време на рулиране.

Всеки самолет ще има електродвигатели в основния колесник и системите за управление ще позволяват на пилотите пълен контрол върху скоростта, посоката и спирането на самолета, докато рулира. Така системата ще намали и дори може да премахне напълно необходимостта от буксир за маневриране на самолета на и от стоянките, постигайки по-ефективно време за подготовка на следващия полет и повишаване точността във времето.

”Еърбъс” ще прави самолетни части с 3D принтери >> >> >>


Единственият отпадъчен продукт е прясната чиста вода, която може да се използва за зареждане на системите за вода в полет. Концепцията е разработена от инженерния екип на компанията и неговия директор Иън Дейвис, които я развиват съвместно със студенти от британския университет Кранфийлд.

Авиопревозвачът се ангажира да намалява въглеродния отпечатък на своите пътници и до 2020 г. цели да намали емисиите с още 7% спрямо днешните, които са 81,05 грама въглероден диоксид на пътникокилометър. Това прави общо 28% намаляване на емисиите за последните 15 години.

Изчисленията на easyJet показват, че всеки неин пътник е отговорен за 22% по-малко въглеродни емисии от пътник на традиционна авиокомпания, ако летят с един тип самолет по един и същ маршрут.

Компанията ще пристъпи към прилагане на новата технология съвместно с партньори и доставчици във възможно най-кратък срок, като тестовете й се очакват по-късно през тази година.



”Слънчевият” самолет продължава пътешествието си >> >> >>



Започва тестове на хибриден самолет

Започва тестове на хибриден самолет

Европейската авиокомпания easyJet планира да въведе революционна система с водородно гориво за самолетите.

12 223 EPA/БГНЕС
Хибридната система е с нулеви емисии и ще спестява около 50 000 тона гориво годишно и свързаните с този разход въглеродни емисии, съобщава Компанията, цитирана от technews.bg.

Елон Мъск: Правим електрически самолет >> >> >>


Концепцията за хибриден самолет използва горивни клетки с водород, съхранявани в долната част на корпуса. Иновативната система позволява енергията от спирачния процес при кацане да бъде съхранявана и използвана за зареждане на акумулаторните батерии, докато самолетът е на земята (подобно на системата Kinetic Energy Recovery (KERS) в болидите на Формула 1).

Енергията може да бъде усвоявана от самолета – например докато рулира – без да се използват двигателите.

Заради високите честоти на полетите и късата секторна дължина на операциите, около 4% от общият годишен горивен разход на еasyJet се консумира по време на рулиране.

Всеки самолет ще има електродвигатели в основния колесник и системите за управление ще позволяват на пилотите пълен контрол върху скоростта, посоката и спирането на самолета, докато рулира. Така системата ще намали и дори може да премахне напълно необходимостта от буксир за маневриране на самолета на и от стоянките, постигайки по-ефективно време за подготовка на следващия полет и повишаване точността във времето.

”Еърбъс” ще прави самолетни части с 3D принтери >> >> >>


Единственият отпадъчен продукт е прясната чиста вода, която може да се използва за зареждане на системите за вода в полет. Концепцията е разработена от инженерния екип на компанията и неговия директор Иън Дейвис, които я развиват съвместно със студенти от британския университет Кранфийлд.

Авиопревозвачът се ангажира да намалява въглеродния отпечатък на своите пътници и до 2020 г. цели да намали емисиите с още 7% спрямо днешните, които са 81,05 грама въглероден диоксид на пътникокилометър. Това прави общо 28% намаляване на емисиите за последните 15 години.

Изчисленията на easyJet показват, че всеки неин пътник е отговорен за 22% по-малко въглеродни емисии от пътник на традиционна авиокомпания, ако летят с един тип самолет по един и същ маршрут.

Компанията ще пристъпи към прилагане на новата технология съвместно с партньори и доставчици във възможно най-кратък срок, като тестовете й се очакват по-късно през тази година.



”Слънчевият” самолет продължава пътешествието си >> >> >>