НАСА откри ”люлееща се” планета | IT.dir.bg

НАСА откри ”люлееща се” планета 2
NASA, ESA, A. Feild (STScI)

НАСА откри ”люлееща се” планета

НАСА съобщи, че космическият й телескоп Кеплер е идентифицирал „странна, нестабилна” планета, която се върти лудо около оста си като пумпал.

Новооткритата планета, наречена Kepler-413b, има ос на въртене, която се променя до 30 градуса за 11 години, пише CNET, цитиран от "Фокус".

Това означава, че намиращата се на 2300 светлини години планета преминава през крайни вариации в цикъла на сезони.

НАСА отбелязва, че „ротационната прецесия” на Земята е само 23.5 градуса за 26 000 години.

На всеки 66 дни Кepler-413b се завърта около двойка червено и оранжево джуджета звезди и дори тази орбита е нестабилна.

Kepler-413b не е подходяща за живот, поне не за живота, който познаваме, посочва НАСА. Орбитата й е твърде близо до нейните звезди, което я прави твърде гореща, за да има течна вода.

Тя е и от вида планети, наричани „супер Нептун”, което означава, че няма повърхност, защото е гигантска газова планета с маса 65 пъти по-голяма от тази на Земята.
НАСА откри ”люлееща се” планета 2