Русия прави "военна Tesla" | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Русия прави "военна Tesla"
Снимка: Wikimedia

Русия прави "военна Tesla"

Зад разработката стоят създателите на ПВО-системата С-400

13 10154

Създателите на прословутата система за противовъздушна отбрана С-400 представиха нова безпилотна електронна платформа на военното изложение "Армия 2021" край Москва в края на август 2021 година, предава Russia Beyond.

Платформата ще бъде база за по-нататъшни автомобилни конструкции. Компанията иска да диверсифицира продукцията си и да навлезе на бързо развиващия се пазар за електрически автомобили.

Базата е създадена и като потенциален кросоувър. Платформата вече се движи самостоятелно, но може да бъде и ръчно контролирана от оператор. Както представители на "Алмаз-Антей" споменаха, военното командване обича превозни средства, които могат да бъдат контролирани от разстояние, така че в бъдеще тази електрическа платформа може да стане база за нова машина за разминиране.

Освен това компанията не планира просто да създаде "армейска Tesla". Тя планира да произвежда граждански електрически коли, които могат да се конкурират с тези на "Яндекс" и "Сбербанк" на руските пътища в идните години.

Електрически коли на бъдещето

В момента компанията представя 6 възможни проекта за електрически автомобили.

Първият е базова автопилотна електрическа платформа, подходяща за транспортиране на товари или доставки. Машината може да постави 1650 кг товари и да ги транспортира на 400 км с едно зареждане.

Вторият проект е за високопроходимо превозно средство, което може да се използва за военни цели или да се превърне в граждански "електрически X-Trail".

Третият проект е за електрически минибус, който ще може да превозва до 12 пътници в града.

Четвъртият проект е за футуристична платформа със сменяеми горни модули. Ще е възможна автоматична смяна на модула от такъв за товарен, с такъв за превоз на пътници. Все още не е ясно как ще се реализира тази концепция в действителност.

Петият проект е за семеен миниван с режим на автопилот.

Шестият е подстанция за транспортните автомобили на "КамАЗ" за армията.

Последният проект превръща платформата в модул за зареждане на военни дронове. Платформата ще бъде разполагана във военни зони, по време на бойни операции, и ще служи като площадка за приземяване с батерии, които ще зареждат безпилотни летателни апарати.

Неизвестното бъдеше

Компанията е откровена - бъдещето на тази електрическа платформа е неясно. Те представят концепция за потенциално превозно средство и сега търсят инвеститори или партньори, които биха превърнали прототипа в инстинска кола. Нямат да имат нищо против и ако военните им предложат договор за автомобили за армията, или ако международна IT компания или автомобилен гигант решат да поръчат технологията.

Основната цел на "Алмаз Антей" е да превърне тази платформа в достъпен електрически автомобил. Те са готови да произведат поне 40 000 пътнически коли тази година. В този случай превозното средство ще струва около $35 000 (около 29 600 евро) на единица.

Този дързък план обаче ще стане реалност само ако компанията намери подходящ инвеститор или партньор. В противен случай концепцията ще си остане точно такава - концепция.

Русия прави "военна Tesla"

Русия прави "военна Tesla"

Зад разработката стоят създателите на ПВО-системата С-400

13 10154 Снимка: Wikimedia

Създателите на прословутата система за противовъздушна отбрана С-400 представиха нова безпилотна електронна платформа на военното изложение "Армия 2021" край Москва в края на август 2021 година, предава Russia Beyond.

Платформата ще бъде база за по-нататъшни автомобилни конструкции. Компанията иска да диверсифицира продукцията си и да навлезе на бързо развиващия се пазар за електрически автомобили.

Базата е създадена и като потенциален кросоувър. Платформата вече се движи самостоятелно, но може да бъде и ръчно контролирана от оператор. Както представители на "Алмаз-Антей" споменаха, военното командване обича превозни средства, които могат да бъдат контролирани от разстояние, така че в бъдеще тази електрическа платформа може да стане база за нова машина за разминиране.

Освен това компанията не планира просто да създаде "армейска Tesla". Тя планира да произвежда граждански електрически коли, които могат да се конкурират с тези на "Яндекс" и "Сбербанк" на руските пътища в идните години.

Електрически коли на бъдещето

В момента компанията представя 6 възможни проекта за електрически автомобили.

Първият е базова автопилотна електрическа платформа, подходяща за транспортиране на товари или доставки. Машината може да постави 1650 кг товари и да ги транспортира на 400 км с едно зареждане.

Вторият проект е за високопроходимо превозно средство, което може да се използва за военни цели или да се превърне в граждански "електрически X-Trail".

Третият проект е за електрически минибус, който ще може да превозва до 12 пътници в града.

Четвъртият проект е за футуристична платформа със сменяеми горни модули. Ще е възможна автоматична смяна на модула от такъв за товарен, с такъв за превоз на пътници. Все още не е ясно как ще се реализира тази концепция в действителност.

Петият проект е за семеен миниван с режим на автопилот.

Шестият е подстанция за транспортните автомобили на "КамАЗ" за армията.

Последният проект превръща платформата в модул за зареждане на военни дронове. Платформата ще бъде разполагана във военни зони, по време на бойни операции, и ще служи като площадка за приземяване с батерии, които ще зареждат безпилотни летателни апарати.

Неизвестното бъдеше

Компанията е откровена - бъдещето на тази електрическа платформа е неясно. Те представят концепция за потенциално превозно средство и сега търсят инвеститори или партньори, които биха превърнали прототипа в инстинска кола. Нямат да имат нищо против и ако военните им предложат договор за автомобили за армията, или ако международна IT компания или автомобилен гигант решат да поръчат технологията.

Основната цел на "Алмаз Антей" е да превърне тази платформа в достъпен електрически автомобил. Те са готови да произведат поне 40 000 пътнически коли тази година. В този случай превозното средство ще струва около $35 000 (около 29 600 евро) на единица.

Този дързък план обаче ще стане реалност само ако компанията намери подходящ инвеститор или партньор. В противен случай концепцията ще си остане точно такава - концепция.