В миналото телефоните на Nokia бяха известни със своето непобедимо качество на изработка. Производителят, HMD Global, иска да поддържа това наследство, въпреки че днешните смартфони са много по-крехки от старите телефони от 2000-те години. Финландската компания извършва тежки тестове, за да гарантира качеството на изработка на своите устройства.

Същевременно, софтуерната поддръжка играе все по-голяма роля, тъй като потребителите започнаха да ползват смартфоните си по-дълго време. Според Counterpoint Research, при текущия цикъл на подмяна на устройствата от около 30 месеца, потребителите искат да си купят телефон, който ще бъде актуализиран дълго време.

Близо 96% от смартфоните Nokiа, продадени от третото тримесечие на 2018 насам, вече работят с Android Pie или имат подадени ъпдейти за Android Pie, което прави марката най-бърза в света в това отношение, сочи последното изследване "Software and Security Updates: The Missing Link for Smartphones" на Counterpoint Research.

С изключение на Nokia и Lenovo, представянето на другите марки по отношение на актуализациите е слабо.

"Актуализациите на операционната система и сигурността са аспект на смартфоните с Android, който получава сравнително малко внимание. При изследването на индустрията видяхме само няколко търговски марки, които се фокусират върху това. И може би защото производителите не говорят за това, информираността на потребителите също е ниска. В нашето изследване актуализациите не се появяват сред десетте характеристики, които потребителите посочват като най-важни", коментира Питър Ричардсън, директор научни изследвания в Counterpoint Research.

Водещи производители не се фокусират върху гарантиране на редовни актуализации на операционната система и сигурността на смартфона, въпреки, че това е важно за продължителното и безопасно използване на устройствата. Много от ключовите характеристики на смартфона, в това число издръжливостта на батерията, процесор, камера и памет, са свързани с представянето на операционната система. "Ние вярваме, че актуализациите са важни за цялостното потребителско изживяване", добави Ричърдсън.

Софтуерната поддръжка играе голяма роля, за да накара клиентите да купуват смартфони Nokia. Според Counterpoint Research, при текущия цикъл на подмяна на устройствата от около 30 месеца, потребителите искат да си купят телефон, който ще бъде актуализиран дълго време.

Според изследователската фирма Counterpoint Research, телефоните Nokia оглавяват класацията за доверие на компаниите за смартфони. Рейтингът се съставя на базата на четири показателя: честота на актуализиране на софтуера, актуализации на защитата, качество на изработката и устройства, препоръчани за бизнеса.

снимки: Nokia

Nokia върши солидна работа, като поддържа смартфоните си актуални и в безопасност с редовни корекции на сигурността. Всъщност може да се каже, че Nokia е единствената компания, която наистина успя с програмата Android One, коментира резултатите Gizchina.

На първо място, всички отговарящи на условията смартфони Nokia в момента работят с Android 10. Компанията има общо 20 смартфона с Android 10. На второ място по този показател е OnePlus само със 7 устройства. Успехът на HMD Global се дължи именно на програмата AndroidOne

снимки: Nokia

Според анализатора Абхилаш Кумар, устройствата с висока цена често се актуализират първи, но наличието на най-новия софтуер е също толкова важно и за продуктите от средния и ниския ценови клас. Ето защо Counterpoint Research разглежда ефективността на производителите при актуализиране на софтуера във всички ценови категории. И тук Nokia отново се откроява, тъй като най-вероятно марката бързо ще актуализира пълното си портфолио. Xiaomi и Lenovo също се нареждат високо по този показател.

Вижте оферти за актуални модели тук, тук и тук

* материалът е предоставен от Nokia