Facebook търси "потенциални предатели" в Русия? | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Facebook търси "потенциални предатели" в Русия?
Снимка: Pixabay

Facebook търси "потенциални предатели" в Русия?

Социалната мрежа е обособила група от руски потребители, готови да предадат Русия

| Редактор: Стоян Гогов 11 1406

Последният технологичен скандал засегна 65 000 руснаци, идентифицирани от рекламните алгоритми на Facebook като "заинтересовани от предателство". IT-специалистите обаче твърдят, че всичко това е абсурдно и алгоритмите не са способни да търсят потенциални изменници.

През юли социалната мрежа набеляза хиляди руснаци като потенциални изменници. Компанията твърди, че понятието има изцяло "историческо значение", но по-късно го отстраниха по искане на журналисти. Въпреки това вълната от критики срещу рекламните практики на Facebook в Русия вече се беше разразила и беше твърде късно да се спре, предава Russia Beyond.

Социалната мрежа не показва потребителски данни на рекламодателите, въпреки че те са лесно достъпни чрез инструментите за реклама на Facebook. Използвайки категорията "потенциални предатели", трета страна може да проведе кампания, насочена конкретно към тях.

"Бизнесът не получава никаква лична информация за вас", твърдят от Facebook. "И вие сте включени в списъка единствено заради действията си в мрежата, не заради личните ви качества". Например, според социалната мрежа, "хомосексуалността" е широко използвана категория за много легитимни цели.

Виктор Лемпицки, доцент в Центъра за компютърни и научни данни и инженерство към Института по наука и технологии "Соколово", сподели пред Russia Beyond, че по негово мнение скандалът е абсурден.

"Facebook е много добър инструмент за прогнозиране и идентифициране на интереси. Добър е при изолиране на групи, но имената на тези групи са много условни", заяви Лемпицки, който преди е работил в различни институции, включително в Оксфордския университет и Microsoft Research Lab в Кеймбридж.

"В тази ситуация най-вероятно алгоритмите описват потребителите като неинтерпретиран вектор в многоизмерно пространство. За Facebook най-важното е да разбере какво общо имат хората помежду си, за да ги обедини в целева рекламна група", продължава експертът.

Тогава, според Лемпицки, Facebook използва най-простия алгоритъм, за да зададе на групата случайно име. "Следователно могат да се случат подобни забавни неща", заключава специалистът.

Друг скорошен скандал с употреба на данни включва руския технологичен конгломерат Mail.ru Group. Като разработчик на приложения компанията има достъп до потребителската информация на Facebook, включително имена, пол, рождени дати, локации и харесвания.

Повечето потребители са от Русия, а 10% са от САЩ. Според законодателството на страната данните им могат да бъдат предоставяни на руските разузнавателни служби при поискване.

Facebook търси "потенциални предатели" в Русия?

Facebook търси "потенциални предатели" в Русия?

Социалната мрежа е обособила група от руски потребители, готови да предадат Русия

| Редактор : Стоян Гогов 11 1406 Снимка: Pixabay

Последният технологичен скандал засегна 65 000 руснаци, идентифицирани от рекламните алгоритми на Facebook като "заинтересовани от предателство". IT-специалистите обаче твърдят, че всичко това е абсурдно и алгоритмите не са способни да търсят потенциални изменници.

През юли социалната мрежа набеляза хиляди руснаци като потенциални изменници. Компанията твърди, че понятието има изцяло "историческо значение", но по-късно го отстраниха по искане на журналисти. Въпреки това вълната от критики срещу рекламните практики на Facebook в Русия вече се беше разразила и беше твърде късно да се спре, предава Russia Beyond.

Социалната мрежа не показва потребителски данни на рекламодателите, въпреки че те са лесно достъпни чрез инструментите за реклама на Facebook. Използвайки категорията "потенциални предатели", трета страна може да проведе кампания, насочена конкретно към тях.

"Бизнесът не получава никаква лична информация за вас", твърдят от Facebook. "И вие сте включени в списъка единствено заради действията си в мрежата, не заради личните ви качества". Например, според социалната мрежа, "хомосексуалността" е широко използвана категория за много легитимни цели.

Виктор Лемпицки, доцент в Центъра за компютърни и научни данни и инженерство към Института по наука и технологии "Соколово", сподели пред Russia Beyond, че по негово мнение скандалът е абсурден.

"Facebook е много добър инструмент за прогнозиране и идентифициране на интереси. Добър е при изолиране на групи, но имената на тези групи са много условни", заяви Лемпицки, който преди е работил в различни институции, включително в Оксфордския университет и Microsoft Research Lab в Кеймбридж.

"В тази ситуация най-вероятно алгоритмите описват потребителите като неинтерпретиран вектор в многоизмерно пространство. За Facebook най-важното е да разбере какво общо имат хората помежду си, за да ги обедини в целева рекламна група", продължава експертът.

Тогава, според Лемпицки, Facebook използва най-простия алгоритъм, за да зададе на групата случайно име. "Следователно могат да се случат подобни забавни неща", заключава специалистът.

Друг скорошен скандал с употреба на данни включва руския технологичен конгломерат Mail.ru Group. Като разработчик на приложения компанията има достъп до потребителската информация на Facebook, включително имена, пол, рождени дати, локации и харесвания.

Повечето потребители са от Русия, а 10% са от САЩ. Според законодателството на страната данните им могат да бъдат предоставяни на руските разузнавателни служби при поискване.