Шоколадът е новата суперхрана | IT.dir.bg

Шоколадът е новата суперхрана

Добри новини за любителите на шоколада – американски учени откриха, че какаовите изкушения могат да се смятат за суперхрана, съобщи „Дейли телеграф“. Експертите от Центъра по здраве и хранене „Хърши“ са установили, че шоколадът съдържа повече здравословни растителни вещества на един грам в сравнение с повечето плодови сокове. Те открили, че тъмният шоколад съдържа още по-голямо количество антиоксиданти и полифеноли, които ни пазят от рак и сърдечни заболявания.
Суперхраните обикновено се категоризират в зависимост от съдържанието на антиоксиданти – веществата, които предотвратяват окисляването и спират увреждането на здравите клетки. Учените сравнили равни количества тъмен шоколад, какао, горещ шоколад и плодов сок от акай, боровинки и нар. Изследването показало, че в тъмния шоколад и какаото има повече антиоксиданти и флавоноиди, отколкото в плодовете. Затова според учените какаовите зърна трябва да се смятат за суперплодове, а продуктите, извлечени от какаото, като натурален какаов прах и тъмен шоколад – за суперхрани. Те обаче предупреждават, че всички полезни свойства на шоколада се изгубват при термична обработка.
Шоколадът е новата суперхрана