Учени откриха универсална ваксина против грип | IT.dir.bg

БГНЕС

Учени откриха универсална ваксина против грип

Британски учени от Оксфордския университет откриха универсална ваксина против грип, информира британският в. „Дейли Телеграф". В продължение на много години учени от цял свят се опитват да открият „светия Граал" на ваксините, който да подхожда за всички щамове на сезонния вирус. Революционното откритие цели унищожаването на протеините в клетката на грипния вирус, които са общи за всички типове грип, вместо да се синтезира специално спрямо всеки тип.
Техниката може да се използва да предотврати заразяването с грип (включително свински) на милиард хора всяка година. По този начин ще се спестят огромни разходи за специфични годишни ваксини. Супер-ваксината ще е ефективна и за предотвратяване на разпространението на пандемии. Учените я сравниха с разработената имунизация срещу тетанус. Ще отпаднат ежегодните ваксини, като пациентите ще са защитени за около десет години. За сравнение - изготвянето на сезонната ваксина отнема поне четири месеца от появявата на вируса, като все повече хора се разболяват и умират преди тя да е готова.
Д-р Сара Гилбърт, ръководител на изследването, доказва клинично, че новата ваксина е по-ефективна при възрастни хора, които обикновено реагират по-зле на сезонните. За потвърждаване на успеха на новата технология обаче ще трябват още доста изследвания.

0 250 БГНЕС