Откриха звезда със ”стайна температура” | IT.dir.bg

Откриха звезда със ”стайна температура”

Американски астрономи откриха кафяво джудже, което оборва вижданията, че всички звезди са горещи, съобщи ЮПИ, цитирана от БНР. Става въпрос за звезда със "стайна температура", увериха те.
Както и нормалните звезди, кафявите джуджета са образувани от облаци газ, но не са достатъчно масивни, за да поддържат ядрени реакции. Затова за кратко почервеняват вследствие на топлината при образуването им, преди светлината им да помръкне.
Астрономи от Държавния университет на Пенсилвания са използвали инфрачервения космически телескоп "Спицър" на НАСА, за да открият светлината от това кафяво джудже. То се намира на разстояние 63 светлинни години от Земята, а температурата му е едва 30 градуса по Целзий. Обектът орбитира около бяло джудже, а масата му е 7 пъти по-голяма от тази на Юпитер.
Планети се сформират в дискове от газ и прах около звезди. Въпросният обект, кръстен WD 0806-661 B, обаче е твърде отдалечен от своята звезда, за да бъде смятан за планета, в случай че тя се е сформирала там, където се намира в момента.
Откриха звезда със ”стайна температура”