Предлагат по-ефективна алтернатива на ДВГ | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Предлагат по-ефективна алтернатива на ДВГ
technews.bg

Предлагат по-ефективна алтернатива на ДВГ

0 207
Учени от Мичиганския държавен университет създадоха прототип на нов автомобилен двигател без бутала, колянов вал и клапани. Разработчиците твърдят, че използването на „вълнообразен дисков генератор” вместо обикновен двигател с вътрешно горене може да намали вредните емисии с 90 процента, съобщи GreenTech.bg.
Освен това, генераторът с размери на тиган ще намали значително масата на автомобила. Той не се нуждае от трансмисия, система за охлаждане и други ключови за ДВГ системи. Работата на прототипа бе демонстрирана по време на среща на Агенцията за авангардни изследователски проекти към департамента по енергетика на САЩ.
Новият двигател се състои от ротор с вълнообразни канали. В него постъпва гориво и въздух, а въртящият се ротор блокира тяхното излизане. Внезапното нарастване на налягането предизвиква ударна вълна, която компресира сместа. Тя се запалва, а с развъртане на ротора се отваря отдушник, през който излизат отработените газове.
Коефициентът на полезно действие на двигателя възлиза на 60%, което е от 2 до 4 пъти повече, отколкото при стандартните автомобилни двигатели. Масата на автомобила ще намалее с минимум 20% не само за сметка на самия генератор, но и поради по-малкото количество гориво в резервоара.
Университетът е получил правителствен грант в размер на 2,5 милиона долара за комерсиално развитие на технологията. Учените се надяват да построят прототип с мощност 25 киловата до края на годината.
Предлагат по-ефективна алтернатива на ДВГ

Предлагат по-ефективна алтернатива на ДВГ

0 207 technews.bg
Учени от Мичиганския държавен университет създадоха прототип на нов автомобилен двигател без бутала, колянов вал и клапани. Разработчиците твърдят, че използването на „вълнообразен дисков генератор” вместо обикновен двигател с вътрешно горене може да намали вредните емисии с 90 процента, съобщи GreenTech.bg.
Освен това, генераторът с размери на тиган ще намали значително масата на автомобила. Той не се нуждае от трансмисия, система за охлаждане и други ключови за ДВГ системи. Работата на прототипа бе демонстрирана по време на среща на Агенцията за авангардни изследователски проекти към департамента по енергетика на САЩ.
Новият двигател се състои от ротор с вълнообразни канали. В него постъпва гориво и въздух, а въртящият се ротор блокира тяхното излизане. Внезапното нарастване на налягането предизвиква ударна вълна, която компресира сместа. Тя се запалва, а с развъртане на ротора се отваря отдушник, през който излизат отработените газове.
Коефициентът на полезно действие на двигателя възлиза на 60%, което е от 2 до 4 пъти повече, отколкото при стандартните автомобилни двигатели. Масата на автомобила ще намалее с минимум 20% не само за сметка на самия генератор, но и поради по-малкото количество гориво в резервоара.
Университетът е получил правителствен грант в размер на 2,5 милиона долара за комерсиално развитие на технологията. Учените се надяват да построят прототип с мощност 25 киловата до края на годината.