Защо земното магнитно поле отслабва? | IT.dir.bg

Защо земното магнитно поле отслабва?

Геофизици откриха причината за отслабването на земното магнитно поле.

Геофизиците Джон Тардуно и Винсънт Хеър от университета в Рочестър откриха, че причината за отслабването на земното магнитно поле през последните 160 години е Южноатлантическа аномалия в магнитното поле между Зимбабве и Чили, съобщава Лента, цитирана от БТА.

Магнитното напрежение в тази област е толкова слабо, че разположените над нея спътници на практика не са защитени от космическата радиация.

Източникът на Южноатлантическата аномалия е скрит в недрата на планетата, между ядрото и мантията, в района под Южна Африка. Там посоката на магнитното поле в настояще време е противоположна на средната му (глобална) ориентация.

Геофизиците отбелязаха, че магнитното поле над Южноатлантическата аномалия ще продължава да отслабва, което предвещава смяна на магнитните полюси на планетата.

Събитието ще повлияе върху работоспособността на наземните и орбитални електронни системи и навигационно оборудване, а също и на заболеваемостта от рак сред хората.
Защо земното магнитно поле отслабва?

Геофизици откриха причината за отслабването на земното магнитно поле.