Откриха странни скали на Марс (снимки) | IT.dir.bg

Откриха странни скали на Марс (снимки) 8
Снимка: NASA

Откриха странни скали на Марс (снимки)

Външният им вид напомня на вкаменени растения

Марсоходът Curiosity откри изключително странна скална формация на Червената планета. Сред пясъците и камъните в кратера Гейл се издигат няколко извиващи се скални кули. Външният им вид напомня на вкаменени растения или замръзнала във въздуха вода.

Вижте странните находки на Curiosity >> >> >>

В действителност експертите казват, че колоните вероятно са създадени от подобни на цимент вещества, които някога са запълвали древни пукнатини от скала.

Тъй като по-меката скала постепенно се ерозирала, извиващите се потоци от по-здравият материал са останали.

Скалните образувания са били заснети от камера на борда на марсохода Curiosity на 17 май, но изображението е споделено едва в края на миналата седмица от НАСА и експерти от института SETI.

"Колкото и извънземен вид да имат, подобни структури има и на Земята", обявяват учените.

Подобно е обяснението на учените и за други подобни обекти, включително за камък, приличащ на вкаменен корал. Според експертите на НАСА ерозията обяснява странните скали на Марс.

Откриха странни скали на Марс (снимки) 8