Русия вика на фронта древния Ан-2 | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Русия вика на фронта древния Ан-2 10
Снимка: iStock by Getty Images

Русия вика на фронта древния Ан-2

Земеделският съветски самолет ще се използва за военни цели

| Редактор: Стоян Гогов 73 29628

Спътникови снимки на американската компания Maxar разкриват, че Русия е дислоцирала близо 60 бройки от Ан-2 на летище до Украйна. Съветският биплан, създаден през 1947 година, се използва основно за земеделски цели. Войните през последните години обаче доказаха, че макар да изглежда древен, самолетът може да служи още дълго време на фронта.

Вижте как изглежда Ан-2 >> >> >>

Ан-2 продължава да се използва от много страни за учебни цели - основно за скокове на парашутисти. Военната роля на аероплана обаче ще е друга.

Списание The Aviationist твърди, че Ан-2 "вероятно са били превърнати в дронове и биха могли да бъдат използвани като примамки за симулиране на хеликоптерни или самолетни формации". Това би активирало ПВО отбраната на Украйна и тя би издала позициите си, след което би била унищожена с ракетен удар.

Преди около 2 години Азербейджан използваше по същия начин безпилотни Ан-2, за да активира противовъздушната отбрана на Нагорни Карабах.

Според други данни самолетът се е използвал и като дрон-камикадзе. Знае се, че подобни разработки съществуват в Китай. Пекин има и безпилотна транспорта версия на биплана, който лесно каца и излита на поляни и не иска наличието на летище.

Ан-2, популярен в България с имената "Антоновка" и "баба Ана", а в Русия с прякора "Кукурузник", може да превозва 2140 кг полезен товар, максималната му скорост е около 250 км/ч, а далечина на полета без допълнителни резервоари - 845 км. От биплана са произведени над 18 000 бройки

Русия вика на фронта древния Ан-2 10

Русия вика на фронта древния Ан-2

Земеделският съветски самолет ще се използва за военни цели

| Редактор : Стоян Гогов 73 29628 Снимка: iStock by Getty Images

Спътникови снимки на американската компания Maxar разкриват, че Русия е дислоцирала близо 60 бройки от Ан-2 на летище до Украйна. Съветският биплан, създаден през 1947 година, се използва основно за земеделски цели. Войните през последните години обаче доказаха, че макар да изглежда древен, самолетът може да служи още дълго време на фронта.

Вижте как изглежда Ан-2 >> >> >>

Ан-2 продължава да се използва от много страни за учебни цели - основно за скокове на парашутисти. Военната роля на аероплана обаче ще е друга.

Списание The Aviationist твърди, че Ан-2 "вероятно са били превърнати в дронове и биха могли да бъдат използвани като примамки за симулиране на хеликоптерни или самолетни формации". Това би активирало ПВО отбраната на Украйна и тя би издала позициите си, след което би била унищожена с ракетен удар.

Преди около 2 години Азербейджан използваше по същия начин безпилотни Ан-2, за да активира противовъздушната отбрана на Нагорни Карабах.

Според други данни самолетът се е използвал и като дрон-камикадзе. Знае се, че подобни разработки съществуват в Китай. Пекин има и безпилотна транспорта версия на биплана, който лесно каца и излита на поляни и не иска наличието на летище.

Ан-2, популярен в България с имената "Антоновка" и "баба Ана", а в Русия с прякора "Кукурузник", може да превозва 2140 кг полезен товар, максималната му скорост е около 250 км/ч, а далечина на полета без допълнителни резервоари - 845 км. От биплана са произведени над 18 000 бройки