5 пъти повече DDoS атаки спрямо миналата година
Хакерите претоварват сървърите на сайтовете, сривайки по този начин услугите им
Нетера е предотвратила с 5,5 пъти повече DDoS атаки към своите клиенти през деветмесечието на 2021 година в сравнение със същия период на 2020 г., съобщиха от независимия глобален доставчик на телекомуникационни услуги. Това е увеличение с 454 на сто, показват данните от системата за наблюдение на DDoS услугите на компанията.
От началото на януари до края на септември 2021 г. Нетера е спряла общо 873 407 атаки към свои клиенти, а през същия период на 2020 г. - 157 474 броя.
Ръстът на DDoS атаките през 2021 г. в сравнение с 2020, организирани срещу финансови институции и организации, е още по-голям - 6,5 пъти или 551 на сто, коментират от компанията.
Чрез DDoS атаките извършителите се опитват да нарушат (частично или напълно) достъпа на целеви потребители до услугите или оборудването на конкретна компания, набелязана за жертва.
Докато фирмата е под атака и се бори да възстанови нормалната си работа, извършителите се възползват от пробива, за да получат достъп до нейните ресурси. Крайната цел на над 50 на сто от DDoS атаките е да се откраднат данни, парични средства и интелектуална собственост.
Всяка DDoS атака може да доведе до преки финансови загуби, кражба да данни, накърняване на репутацията и спад в доверието на клиентите, посочват от компанията.
Нетера има няколко решения за предотвратяване на DDoS атаки, както и система, с която проактивно наблюдава състоянието на мрежата, които ще бъдат представени на конференцията за дигитални финанси, финтех и банкови иновации #NEXT DIFI 2021.