Гугъл (Google) обяви днес, че отлага с близо две години премахването на "бисквитките" ("cookies"), с които проследява търсенето на потребителите, за да продава свръхперсонализирани рекламни пространства, предаде Франс прес.

Първоначално беше обявено, че "бисквитките" ще отпаднат от януари 2022 година, уточнява Ройтерс. Тази система е силно критикувана от защитниците на личните данни.

Технологичният гигант обясни, че се нуждае от повече време да тества и разгърне новата си стистема, която според него съблюдава повече правото на личен живот на потребителите му.

Алтернативната система трябваше да бъде изпробвана сред някои рекламодатели от второто тримесечие на годината.

Търсачката Хром (Chrome) планира да премахне постепенно "бисквитките" за период от три месеца - от средата до края на 2023 година.