Космонавти откриха нови пукнатини на МКС | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Космонавти откриха нови пукнатини на МКС

Това е лошо и показва, че пукнатините ще започнат да се разпространяват с времето, каза Владимир Соловьов - главен инженер на ракетно-космическата корпорация "Енергия"

| Редактор: Аделина Томова 66 17530

Руски космонавти откриха нови пукнатини в сегмент от Международната космическа станция (МКС), съобщи Ройтерс.

"Повърхностни пукнатини бяха открити на някои места в модула "Заря" - каза Владимир Соловьов, главен инженер на ракетно-космическата корпорация "Енергия", пред агенция РИА Новости. - Това е лошо и показва, че пукнатините ще започнат да се разпространяват с времето."

Той не уточни дали заради пукнатините изтича въздух.

Соловьов е казвал преди, че много от оборудването на МКС започва да остарява и е предупреждавал за "лавина" от повреди след 2025 г.

На МКС напоследък имаше серия от инциденти. Софтуерна повреда и възможна липса на внимание, проявена от човек, изведоха станцията от контрол. Двигателите на новия модул "Наука" внезапно се включиха няколко часа след скачването му и цялата станция промени курса си със седем души екипаж. Миналия месец Роскосмос съобщи и за спад в налягането на модула "Звезда", причинено от изтичане на въздух. В него живеят космонавтите.

Роскосмос е заявявал, че ще участва в МКС до 2024 г. и страната е готова животът на станцията да бъде удължен.

Междевременно НАСА съобщи, че американският товарен космически кораб "Дракон" на компанията "Спейс Екс" успешно се скачи в автоматичен режим с Международната космическа станция (МКС).

Космическата агенция предаваше пряко скачването на сайта си. Скачването контролираха астронавтите Шейн Кимброу и Меган Макартър.

"Поздравления за "Спейс Екс" и НАСА (за успешното скачване), никой не ми беше правил такъв подарък за рождения ден" - каза Макартър, която днес навърши 50 години.

Товарният кораб "Дракон" достави на МКС оборудване за провеждане на научни експерименти, по-специално устройства, които могат да откриват проблеми със зрението и да помогнат за справяне с тях, както и полезни материали - бетон, композити и вещества, способни да осигуряват защита от радиация.

| Редактор : Аделина Томова 66 17530 Снимка: NASA

Той не уточни дали заради пукнатините изтича въздух.