Откриха следи от вулканична лава на Луната | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Откриха следи от вулканична лава на Луната

Резултатите от проучването показват, че на мястото, откъдето са взети пробите, е имало четири магмени изригвания със средна дебелина съответно 230 метра, 70 метра, 4 метра и 36 метра

| Редактор: Радостина Димитрова 21 5538

Китайски учени, които изследват пробите от лунната повърхност, донесени на Земята от сондата "Чанъе-5", са открили в тях следи от вулканична лава, съобщи ТАСС, като цитира прессъобщение на Националния център за космически науки при Китайската академия на науките.

Учените са открили геоложки доказателства за наличие на няколко слоя вулканична лава от района на кацане на космическия апарат.

В пробите са открити елементи като уран, торий и калий, добавя БТА.

Резултатите от проучването показват, че на мястото, откъдето са взети пробите, е имало четири магмени изригвания със средна дебелина съответно 230 метра, 70 метра, 4 метра и 36 метра.

През декември 2020 г. китайската междупланетна станция "Чанъе-5" достави на Земята 1731 грама проби от лунната повърхност.

| Редактор : Радостина Димитрова 21 5538 Снимка: iStock by Getty Images

В пробите са открити елементи като уран, торий и калий, добавя БТА.