През 2021 г. Марк Зукърбърг преименува Facebook на Meta и обяви, че ще създаде виртуален свят, в които да прекарваме време с приятели, да участваме в работни срещи и да играем игри. По-късно дебютира и първия виртуален проект на компанията - Horizon Worlds. Инвестициите се измерваха с десетки милиарди долари. Какво се случва с метавселената днес?

Идеята на Зукърбърг се сблъска с много проблеми, преди да катастрофира напълно. Първият проблем бе, че създаденият от него виртуален свят бе изключително стерилен, скучен и с внушителна цензора. Хората просто нямаха интерес да прекарват време в него. Игрите в Horizon Worlds бяха на ниво аркадни заглавия от началото на 90те. Графиката бе морално остаряла и на нивото от началото на века.

Създаването на евтини и удобни за продължително носене VR очила също се оказа непосилна задача.

И докато метавселената на Зукърбърг зацикляше на едно място, през 2023 година се разрази същинска AI-надпревара, която продължава и до днес. Милиардерът трябваше да избира къде да насочи финансите си. И любимата и широко рекламирана от него метавселена изгуби.

Днес Meta уволнява редовно служители в подразделението си Reality Labs. Последния кръг съкращения път засегна хората, работещи по линията от VR очила и приложения Quest.

Към февруари компанията е загубила близо 70 милиарда долара през последните няколко години, като има изключително малко резултати за показване. 44-секунден рекламен клип за приложението Horizon Worlds по-рано тази година беше толкова зле приет, че компанията го изтри след масови подигравки.

По време на разговор с инвеститори през януари Зукърбърг обеща "решаваща година за метавселената". Но дали това ще бъде позитивна повратна точка към намаляване на загубите, или преструктуриране с цел окончателно приключване на проекта — това предстои да се види.