Кой е най-популярният танк в Африка? | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Кой е най-популярният танк в Африка? 28
Снимка: Wikimedia

Кой е най-популярният танк в Африка?

Повече от половината държави на континента са въоръжени с Т-55

| Редактор: Стоян Гогов 57 30607

Разработен през втората половина на 1950-те години, съветският среден танк Т-55 все още е най-разпространената бойна машина от този клас на африканския континент, предава Russia Beyond.

В момента тази техника, произведена в СССР, а също и по лицензи в Полша и Чехословакия, продължава да работи в поне 28 африкански държави от общо 55 страни на континента.

Според различни оценки най-малко 2500 машини са в отлично бойно състояние в Африка, пише "Российская газета". Реалното количество обаче е значително по-голямо.

Вижте как изглежда Т-55 >> >> >>

Най-големият парк принадлежи на Египет, който има повече от 800 бройки от Т-55. Известно е, че има няколко опита за модернизирането им, както самостоятелно, така и с помощта на западни специалисти.

Например германците са предложили да увеличат огневата мощ чрез инсталиране на 105-мм оръдие, допълнителна броня и по-мощен двигател. Също така трябвало да се заменят и прицелите. По ред причини, главно поради високата цена, този проект не е реализиран, въпреки че някои от машините все пак получават нови оръдия и средства за комуникация. После са проведени работи по подсилване на защитата.

Алжирските сили продължават да използват 270 T-55МВ с "реактивна броня" "Контакт".

Либийската Джамахирия при Муамар Кадафи се сдоби с 2200 Т-55. Към днешна дата танковете, оцелели след битките от гражданската война, се използват от формированията на Правителството на националното съгласие и силите на фелдмаршал Хафтар. Последният наскоро проведе учения с участието на тези машини.

Т-55 воюват в Ангола, Конго, Мозамбик, Нигерия, Чад и Етиопия.

Интересно е, че в някои страни има само няколко бронирани машини от този тип в експлоатация, например в Централноафриканската република има четири от тях, в Екваториална Гвинея - три, в Того - два, а в Лесото има един танк.

Според различни източници, една бройка от Т-55 може да се закупи за 30 000 долара в Африка.

Имайки предвид ситуацията в Африка, може да се приеме, че тази техника ще остане в експлоатация в продължение на много години напред.

Много от бройките са подарени или продадени по време на социализма, но след 1989 година множество африкански страни попълват танковите си редици с евтини Т-55 от бившите сателити на СССР.

Разработката на Т-55 стартира по време на Втората световна война, като в проекта са внедрени най-модерните към този момент технологии. Резултатът е готов през 1946 година, когато среднотежката бронирана машина Т-54 започва да влиза на въоръжение. Някои конструктивни грешки и слабото представяне на кална повърхност връщат Т-54 на чертожната дъска, като произведените машини се модернизират постоянно. Така се ражда и Т-55 - изчистена от всички недъзи версия на Т-54.

За 50-те години на миналия век, когато Т-55 излиза на сцената, танкът идва с безпрецедентни способности. Дебютират за пръв път противоатомна защита с филтровентилационна система. Тя се активира автоматично само 3 стотни след засичането на повишено количество гама лъчи. Така екипажът е надеждно защитен в случай, че трябва да преминава през зона, бомбардирана с ядрени оръжия.

Танкът е изграден по класическа схема с три основни отделения - за управление в предната част, бойно - в средната, и моторно-трансмисионно - в задната част.

Т-55 тежи 36 тона и се задвижва от дизелов 12-цилиндров V-образен двигател с мощност от 580 конски сили. Максималната скорост е 50 км/ч по път и 30 км/ч по пресечена местност.

Основното въоръжение на танковете Т-54 и Т-55 е 100-милиметрово нарезно оръдие. То е допълнено от две картечници с калибър 7,62 мм и 12,7 мм.

Т-55 разполага със стабилизатор, който позволява точен изстрел от движение, както и лазерен далекомер. Включен е балистичен изчислител, отчитащ влиянието на температурата на въздуха и заряда, атмосферното налягане и скоростта на страничния вятър. Т-55 разполага и със система за нощно виждане.

Спрямо своите съвременнити Т-55 се доказва като способна машина. Виетнамците използват Т-55 успешно срещу американски танкове М41 и френските AMX-30. Спрямо британският Centurion обаче съветският танк се оказва по-слаб.

Много по-новите американски танкове М1 "Ейбрамс" и британските "Чаланджър" разгромяват Т-55 при всяка среща на бойното поле. Особено показателни за това са резултатите от двете войни в Ирак.

Т-55 обаче все още се използва в практически почти всяка война от 1950 година до сега. Непретенциозността на съветската бронирана машина, лесното му управление и възможността за бързо обучение на екипажа го правят привлекателна покупка за страни, които имат нужда от евтин танк. Широкото му разпространение пък гарантира, че дори санкциите няма да са сериозна пречка пред сдобиването с Т-55.

Макар да няма много шансове срещу модерните си еквиваленти и начини за водене на война, то Т-55 е отговаря на изискванията що се отнася до конфликтите, които продължават да се водят в Африка.

Кой е най-популярният танк в Африка? 28

Кой е най-популярният танк в Африка?

Повече от половината държави на континента са въоръжени с Т-55

| Редактор : Стоян Гогов 57 30607 Снимка: Wikimedia

Разработен през втората половина на 1950-те години, съветският среден танк Т-55 все още е най-разпространената бойна машина от този клас на африканския континент, предава Russia Beyond.

В момента тази техника, произведена в СССР, а също и по лицензи в Полша и Чехословакия, продължава да работи в поне 28 африкански държави от общо 55 страни на континента.

Според различни оценки най-малко 2500 машини са в отлично бойно състояние в Африка, пише "Российская газета". Реалното количество обаче е значително по-голямо.

Вижте как изглежда Т-55 >> >> >>

Най-големият парк принадлежи на Египет, който има повече от 800 бройки от Т-55. Известно е, че има няколко опита за модернизирането им, както самостоятелно, така и с помощта на западни специалисти.

Например германците са предложили да увеличат огневата мощ чрез инсталиране на 105-мм оръдие, допълнителна броня и по-мощен двигател. Също така трябвало да се заменят и прицелите. По ред причини, главно поради високата цена, този проект не е реализиран, въпреки че някои от машините все пак получават нови оръдия и средства за комуникация. После са проведени работи по подсилване на защитата.

Алжирските сили продължават да използват 270 T-55МВ с "реактивна броня" "Контакт".

Либийската Джамахирия при Муамар Кадафи се сдоби с 2200 Т-55. Към днешна дата танковете, оцелели след битките от гражданската война, се използват от формированията на Правителството на националното съгласие и силите на фелдмаршал Хафтар. Последният наскоро проведе учения с участието на тези машини.

Т-55 воюват в Ангола, Конго, Мозамбик, Нигерия, Чад и Етиопия.

Интересно е, че в някои страни има само няколко бронирани машини от този тип в експлоатация, например в Централноафриканската република има четири от тях, в Екваториална Гвинея - три, в Того - два, а в Лесото има един танк.

Според различни източници, една бройка от Т-55 може да се закупи за 30 000 долара в Африка.

Имайки предвид ситуацията в Африка, може да се приеме, че тази техника ще остане в експлоатация в продължение на много години напред.

Много от бройките са подарени или продадени по време на социализма, но след 1989 година множество африкански страни попълват танковите си редици с евтини Т-55 от бившите сателити на СССР.

Разработката на Т-55 стартира по време на Втората световна война, като в проекта са внедрени най-модерните към този момент технологии. Резултатът е готов през 1946 година, когато среднотежката бронирана машина Т-54 започва да влиза на въоръжение. Някои конструктивни грешки и слабото представяне на кална повърхност връщат Т-54 на чертожната дъска, като произведените машини се модернизират постоянно. Така се ражда и Т-55 - изчистена от всички недъзи версия на Т-54.

За 50-те години на миналия век, когато Т-55 излиза на сцената, танкът идва с безпрецедентни способности. Дебютират за пръв път противоатомна защита с филтровентилационна система. Тя се активира автоматично само 3 стотни след засичането на повишено количество гама лъчи. Така екипажът е надеждно защитен в случай, че трябва да преминава през зона, бомбардирана с ядрени оръжия.

Танкът е изграден по класическа схема с три основни отделения - за управление в предната част, бойно - в средната, и моторно-трансмисионно - в задната част.

Т-55 тежи 36 тона и се задвижва от дизелов 12-цилиндров V-образен двигател с мощност от 580 конски сили. Максималната скорост е 50 км/ч по път и 30 км/ч по пресечена местност.

Основното въоръжение на танковете Т-54 и Т-55 е 100-милиметрово нарезно оръдие. То е допълнено от две картечници с калибър 7,62 мм и 12,7 мм.

Т-55 разполага със стабилизатор, който позволява точен изстрел от движение, както и лазерен далекомер. Включен е балистичен изчислител, отчитащ влиянието на температурата на въздуха и заряда, атмосферното налягане и скоростта на страничния вятър. Т-55 разполага и със система за нощно виждане.

Спрямо своите съвременнити Т-55 се доказва като способна машина. Виетнамците използват Т-55 успешно срещу американски танкове М41 и френските AMX-30. Спрямо британският Centurion обаче съветският танк се оказва по-слаб.

Много по-новите американски танкове М1 "Ейбрамс" и британските "Чаланджър" разгромяват Т-55 при всяка среща на бойното поле. Особено показателни за това са резултатите от двете войни в Ирак.

Т-55 обаче все още се използва в практически почти всяка война от 1950 година до сега. Непретенциозността на съветската бронирана машина, лесното му управление и възможността за бързо обучение на екипажа го правят привлекателна покупка за страни, които имат нужда от евтин танк. Широкото му разпространение пък гарантира, че дори санкциите няма да са сериозна пречка пред сдобиването с Т-55.

Макар да няма много шансове срещу модерните си еквиваленти и начини за водене на война, то Т-55 е отговаря на изискванията що се отнася до конфликтите, които продължават да се водят в Африка.