Отлагат търсенето на живот на Марс | IT.dir.bg

Отлагат търсенето на живот на Марс 9
ESA

Отлагат търсенето на живот на Марс

Стартирането на мисията "ЕкзоМарс" може да бъде отложено с две години.

Мисията ExoMars или "ЕкзоМарс" е предназначена да търси следи от живот в миналото и в настоящето на Червената планета.

Програмата е от три части и включва първоначалното изстрелване на орбитален сателит през 2016 година.

ВИДЕО >> >> >>

Спътникът ще изучава нивата на метан в атмосферата на планетата и ще има апаратура изключително чувствителна към наличието на определени молекули на повърхността на Марс, сред които и тази на водата - H2O.

Освен това орбиталният сателит ще сканира подходящите места за спускане на  стационарният апарат "Скиапарели" - вторият етап от мисията.

"Скиапарели" ще кацне на повърхността на планетата, и макар че ще е неподвижен, апаратът ще направи ценни изследвания на Червената планета, помагащи в търсенето на живот на нея.

Голяма част от апаратурата на борда на "Скиапарели" ще сканира за наличието на подпочвени води или лед намиращ се под грунта на Червената планета.

Русия изгражда нова платформа за кацане на Марс >> >> >>

Последната част от "Екзомарс" включва кацането на роувър, като възможните места за кацането му включват каналите на Марс - пресъхналите корита на реките, стичали се някога на планетата.

Учен: Каньоните на Марс не са изсечени от вода >> >> >>

Изстрелването на роувъра от земята е планирано за 2018 година.

ЕкзоМарс е съвместен проект между Европа и Русия, стартирал през месец март 2013 година, когато Роскосмос и ЕКА сключиха договор за осъществяване на обща мисия на Марс.

Русия ще си връща позициите на СССР в космоса >> >> >>

България също участва в проекта, като нашите учени са създали уреда "Люлин - ЕкзоМарс", който ще измерва космическата радиация по време на полета от Земята до Марс.

За жалост, проблем може да отложи изстрелването на първата част от мисията.

Вижте снимки на ExoMars >> >> >>

"Стартирането на мисията "ЕкзоМарс" може да бъде отложено от 2016 г. за 2018 г. , ако европейските специалисти не успеят да отстранят появилите се неизправности и изстрелването не бъде извършено до края на март следващата година", предаде ТАСС, цитирана от БТА.

Изявлението бе направено от Лев Зельоний - директора на Института за космически изследвания на Руската академия на науките.

"Всичко в момента е в рамките на "прозореца" за изстрелване, но повече отлагания не трябва да има" каза Зельоний, коментирайки решението изстрелването на космическия апарат да бъде отложено от януари за март 2016 г.

"По-късно изстрелване ще е възможно едва след две години", смята ученият.

За изстрелваното на "ЕкзоМарс" е предвиден стартов прозорец между 14 и 26 март следващата година.

Апаратът ще се отправи в космоса с руска ракета "Протон-М".

Протон-М се разпадна в горните слоеве на атмосферата >> >> >>

По-рано бе съобщено, че Европейската космическа агенция ЕКА е решила да отложи изстрелването на "ЕкзоМарс" поради необходимостта да бъде заменено оборудването на спускаемия апарат "Скиапарели".

Европейски специалисти открили проблеми с датчиците, свързани с подаването на гориво в топлопроводите на апарата.

Проучването на повърхността на Марс е изключително важно, а вероятността да има живот под формата на бактерии и микроорганизми не е за подценяване, защото на Червената планета бе открита вода в течно агрегатно състояние.

На Марс има течаща вода >> >> >>

Отлагат търсенето на живот на Марс 9

Отлагат търсенето на живот на Марс

Стартирането на мисията "ЕкзоМарс" може да бъде отложено с две години.

25 190 ESA

ВИДЕО >> >> >>

Русия изгражда нова платформа за кацане на Марс >> >> >>

Учен: Каньоните на Марс не са изсечени от вода >> >> >>

Изстрелването на роувъра от земята е планирано за 2018 година.

Русия ще си връща позициите на СССР в космоса >> >> >>

За жалост, проблем може да отложи изстрелването на първата част от мисията.

Вижте снимки на ExoMars >> >> >>

"По-късно изстрелване ще е възможно едва след две години", смята ученият.

Апаратът ще се отправи в космоса с руска ракета "Протон-М".

Протон-М се разпадна в горните слоеве на атмосферата >> >> >>