”Philae” откри органични молекули на кометата | IT.dir.bg

”Philae” откри органични молекули на кометата 8
ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDA

”Philae” откри органични молекули на кометата

Спускаемият модул "Philae" е открил на кометата "Чурюмов-Герасименко" органични молекули, които могат да участват в образуването на жизнено важни съединения.

Съединенията са били открити от един от инструментите на "Philae". Те съдържат атоми на въглерод, съобщи "Уолстрийт джърнъл", цитиран от БТА.

Учените анализират данните, като се опитват да разберат дали веществата са прости като метана или метанола, или сложни като аминокиселините.

На учените от Европейската космическа агенция им предстои също да изследват данните от образците от грунта на кометата.

Изследването на кометата е необходимо за изучаване на еволюцията на ранната Слънчева система, тъй като нейните материали на практика не са претърпели промени през последните 4,5 милиарда години. Освен това тя може да хвърли светлина на въпроса за зараждането на живот на Земята и на появата на вода на нея.

Приключенията на ”Philae” не са приключили

Газови струи от вътрешността на кометата "Чурюмов-Герасименко", на която кацна роботът "Philae", могат да избутат спящия апарат от падината, в която е попаднал.

По този начин модулът ще може отново да зареди слънчевите си батерии и приключенията му в космоса ще продължат, съобщава Ройтерс, цитирана от БТА.

Асошиейтед прес изтъква, че учените от Европейската космическа агенция (ЕКА) са уверени, че през пролетта, когато слънчевите лъчи ще огреят по-обилно кометата "Чурюмов-Герасименко", "Philae" ще се пробуди от принудителния си сън. Тогава слънчевите панели ще заредят изтощените акумулатори на апарата и той ще може да продължи мисията си.

Така "Philae" ще може да навлезе във втората фаза на научната си програма.

Агенциите припомнят, че след като попадна в сенчеста зона, роботът изтощи захранването си.

"Ние сме уверени, че на даден етап "Philae" ще се пробуди и ние ще установим контакт с него", заяви ръководителят на мисията по кацането Щефан Уламек.

Това най-вероятно ще стане през пролетта, когато кометата ще се приближи повече до Слънцето. Нужни са само няколко дни огряване на слънчевия панел на "Philae", за да се заредят акумулаторите му и той отново да започне да събира научни данни.

"Сенчестата позиция" на Philae дори може да се окаже предимство, преценяват учените. Защитен от силните слънчеви лъчи, апаратът може да се съхрани по-дълго време на перихелия на кометата - най-голямото ѝ приближаване до Слънцето, предвидено през месец август.

Но преди да бъдат сигурни дали роботът с размерите на пералня ще може да възобнови работата си, специалистите ще трябва да установят къде точно се намира "Philae" върху 4-километровото ядро на кометата "67Р/Чурюмов-Герасименко".

Нови снимки, публикувани в понеделник, дават доста добри следи за кацането на робота. След двата си отскока той се установи в плитък кратер.

Вижте снимки >>

”Philae” откри органични молекули на кометата 8

”Philae” откри органични молекули на кометата

34 206 ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDA

Приключенията на ”Philae” не са приключили

Така "Philae" ще може да навлезе във втората фаза на научната си програма.

Вижте снимки >>